Kundservice

Nedan finner du svar på de vanligast förekommande konsumentfrågorna. Klicka på ämnena för att läsa mer. Om du inte hittar vad du söker är du alltid varmt välkommen att kontakta oss.

Betalning

Du kan själv välja det betalsätt du anser lämpligast. Vi använder Klarna som betalleverantör. Fullständiga villkor för Klarna hittar du här: https://www.klarna.com/se/villkor/

Kortbetalning via Klarna

Vi accepterar köp som genomförs med Visa och Mastercard via Klarna Checkout i vår kassa på stennilssonsel.se.

Faktura via Klarna

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning*

Betalningsvillkor
Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Klarnas personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
* Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Leveransvillkor vid fakturabetalning
Leverans sker till din folkbokföringsadress.

Fast delbetalning med Klarna

Hos oss har du möjlighet att handla det du behöver och delbetala under en längre eller kortare period.
I samarbete med Klarna erbjuder vi delbetalning på f.n. 6/12/24/36 månader.
Det är enkelt att ansöka när du handlar i vår webbshop. Ansökan genomförs direkt i kassan.

Villkor för Fast delbetalning
Klarna erbjuder dig särskilda fasta delbetalningsvillkor. De gäller när du vid köpetillfället eller i Klarnas kundportal vid delbetalning av en faktura eller vid ansökan av ett lån har valt att betala enligt en fastställd plan. Fast delbetalning gäller endast för det aktuella köpet eller lånet, och så länge som du följer den valda planen. Om du inte följer den fastställda betalningsplanen gäller villkoren enligt Klarna Konto.
Exempel på de olika fasta delbetalningsvillkoren som Klarna för närvarande erbjuder är följande:

Fast delbetalning3 månader6 månader12 månader24 månader36 månader
Exempelbelopp10 000 SEK10 000 SEK10 000 SEK10 000 SEK10 000 SEK
Uppläggningsavgift49 SEK69 SEK149 SEK299 SEK299 SEK
Administrativ avgift29 SEK29 SEK29 SEK29 SEK29 SEK
Kreditränta0 %0 %0 %9,99 %9,99 %
Effektiv ränta (APR)8,45 %8,61 %9,44 %20,45 %19,19 %
Delbetalningsbelopp
(minskar per månad)
3 378,67 SEK1 707 SEK874,75 SEK502,86 SEK359,93 SEK
Sammanlagt belopp
att betala
10 136 SEK10 243 SEK10 497 SEK12 068,67 SEK12 957,50 SEK

De fasta delbetalningsvillkoren kan variera något beroende på i vilken butik som köpet är lagt. De är alltid de vid köpet eller i Klarnas kundportal valda fasta delbetalningsvillkoren som gäller för aktuellt köp eller lån. Krediträntan är fast.
De fullständiga villkoren för fast delbetalning hittar du på https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/sv_se/account/terms.pdf.

Klarna konto – betala i egen takt

Villkor för konto – betala i din egen takt
Konto är standardvillkoren för din kontokredit. Om ingenting annat anges i kreditansökan, om du väljer att delbetala eller inte betala en faktura där du tidigare valt att betala enligt villkor för faktura med 1-3 månaders betaltid enligt punkt 4.3, eller om du inte följer de i förväg valda villkoren för fast delbetalning, gäller betalning enligt följande:

BetalningsvillkorUppläggningsavgiftAdministrativ avgiftKreditränta
1/24 av det utnyttjade kreditutrymmet
per månad (minimum 50 SEK)
0 SEK29 SEK/månad19,90 %

Effektiv ränta är 29,22%, baserat på ett exempel vid köp av varor om 10 000 SEK som avbetalas på 12 månader med konto-delbetalning. Din totalkostnad blir 11 458 kronor. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr, beräknat enligt konsumentverkets riktlinjer 2012-12-10.

Bolagsinformation

Sten Nilssons El AB
Vekerumsvägen 251
374 93 Karlshamn
Organisationsnummer: 556540-2517
Bankgironummer: 223-6636
Telefon: 0454-34140
E-post: info@stennilssonsel.se
Adress: Vekerumsvägen 251, 374 93, KARLSHAMN

Öppettider:

Måndag – Fredag: 10:00 – 14:00
Lördag & söndag: Stängt

Cookies

Cookies är små textfiler som lagras på din dator. Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra kvaliteten och för att möjliggöra vissa funktioner, exempelvis för att hålla ordning i din kundkorg. Största delen av de cookies vi använder tas bort från din dator när du stänger webbläsaren. Vissa cookies lämnas kvar på din dator för att användas nästa gång du besöker webbplatsen.
Du kan ställa in din webbläsare så att cookies inte lagras på din dator, men du kommer då inte att kunna handla på vår webbplats. Du kan även välja att datorn ska fråga om du vill ha en cookie varje gång den är på väg att lagras på din dator.

Garantier

Vi lämnar alltid 1 års garanti på alla våra produkter. På utvalt sortiment har vi även upp till 3, alternativt 5 års garanti. Det framgår på produktsidan om den specifika produkten omfattas av vår utökade garanti.
Den 3-åriga garantin innebär huvudsakligen att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande, du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet.
Den 5-åriga garantin innebär i huvudsak att du har en väsentligt längre tid under vilken du kan få ersättning för fel i en vara och att fel som upptäcks under garantitiden förutsätts ha funnits vid varans avlämnande. Du har därmed inget ansvar för att bevisa orsaken till felet.

Integritetspolicy

Denna policy beskriver hur Sten Nilssons El AB samlar in, hanterar och lagrar dina personuppgifter.

Policyn gäller vid köp av varor och tjänster från någon av våra butiker eller på vår webbplats stennilssonsel.se men även vid besök på vår webbplats eller vid serviceärenden. Policyn visar att Sten Nilssons El AB  har för avsikt att behandla dina uppgifter på ett säkert sätt och givetvis i enlighet med gällande lagar och regler.

Personuppgiftsansvarig

Det är Sten Nilssons El AB (556540-2517) som är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Det innebär att den information du lämnar till oss när du gör ett köp behandlas av oss.

Policyns innehåll
1. Dina rättigheter
2. Vid dessa tillfällen behandlar vi dina uppgifter
3. Dessa personuppgifter behandlar vi om dig
4. Cookies
5. Uppgifter till tredje part
6. Sammanställning av behandling av personuppgifter
7. Skydd av dina uppgifter
8. Ändringar

1. Dina rättigheter
Du har rätt till tillgång till dina uppgifter. Det innebär att du har rätt att begära ett kostnadsfritt registerutdrag med de uppgifter vi har om dig. Du har även rätt att få veta var vi inhämtat uppgifter om dig som du inte själv har lämnat. Registerutdraget skickas till din folkbokföringsadress.
Du har rätt till rättelse av dina personuppgifter. Det innebär att vi kommer att rätta dina uppgifter så fort vi kan efter att vi fått kännedom om felaktigheterna.
Du har rätt att begränsa användandet av dina uppgifter om uppgifterna vi har om dig är felaktiga, till dess att vi rättat felet.
Du har rätt till radering av uppgifter. Det innebär att vi på begäran från dig raderar de personuppgifter om dig som vi då inte längre har lagligt stöd att fortsätta att behandla eller lagra.
Du har rätt till dataportabilitet. Det innebär att du på egen begäran kan få en maskinläsbar fil med strukturerat innehåll som underlättar vid flytt av dina uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig.
Du har rätt att invända mot personuppgiftsbehandling som utförs av oss med stöd av intresseavvägning.
Du har rätt att lämna eventuella klagomål mot vår behandling av dina uppgifter till Datainspektionen.
Du har rätt till skadestånd om vi behandlat dina uppgifter på ett sätt som gör att du lider skada.

2. Vid dessa tillfällen behandlar vi dina uppgifter
När du besöker vår webbplats stennilssonsel.se
När du skickar meddelanden till oss via e-post eller via våra kanaler i sociala medier
När du gör ett köp på stennilssonsel.se
När du deltar i någon av våra tävlingar

3. Dessa personuppgifter behandlar vi om dig

Vid besök på stennilssonsel.se – IP-adress, Cookie-data
När du skickar meddelanden till oss via e-post eller via våra kanaler i sociala medier – Namn, E-postadress
För genomförande av köp på stennilssonsel.se – Namn, E-postadress, Adress, Telefonnummer, Kundnummer,  IP-adress och information om hur du använder stennilssonsel.se
Vid delbetalning – Namn, E-postadress, Adress, Telefonnummer, Kundnummer, IP-adress och information om hur du använder stennilssonsel.se, Personnummer
När du deltar i någon av våra tävlingar – Namn, E-postadress, Adress, Telefonnummer

4. Cookies
Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse och för att ge dig som besökare tillgång till viss funktionalitet på vår hemsida. Våra cookies sparar inte information såsom namn och personuppgifter.Läs mer om hur vi hanterar cookies i vår Cookiepolicy.

5. Uppgifter till tredje part
För att kunna fullgöra våra åtaganden mot dig som kund och/eller kontoinnehavare/medlem så kan dina uppgifter komma att behandlas av tredje part i analyssyfte eller för lagring.
Med tredje part avses bl a koncernbolag/ägarbolag, leverantörer av marknadsförings-, IT-, och betaltjänster samt tjänster för adressuppdateringar.
Leverantörer av marknadsföringstjänster
När du besöker, registrerar ett konto eller genomför ett köp vår webbsida lämnas dina uppgifter vidare till våra leverantörer av marknadsföringstjänster. Hur våra leverantörer får hantera dina uppgifter regleras i ett personuppgiftsbiträdesavtal mellan oss och leverantörerna.
Betaltjänster
När du genomför ett köp på Elon.se lämnas dina uppgifter vidare till vår betaltjänstleverantör för att köpet skall kunna genomföras. Hur vår betaltjänstleverantör får hantera dina uppgifter regleras i ett personuppgiftsbiträdesavtal mellan oss och leverantören.Våra personuppgiftsbiträdesavtal kräver att dina uppgifter normalt sett skall behandlas inom EU/EES men om några uppgifter överförs till ett land utanför EU/EES kommer vi att vidta de åtgärder som är nödvändiga för att säkerställa att dina uppgifter fortsatt är skyddade och hanteras i enlighet med denna policy. Inga uppgifter kommer att säljas till tredje part utan ditt tillstånd. Inga uppgifter kommer heller att lämnas till tredje part för användning i tredje parts marknadsföring om inte marknadsföringen innehåller budskap från Elon Group eller någon av våra koncernbolag/ägarbolag.

6. Sammanställning av behandling av personuppgifter

Vid besök på stennilssonsel.se
När du skickar meddelanden till oss via e-post eller via våra kanaler i sociala medier
För genomförande av köp på stennilssonsel.se
Vid delbetalning
När du deltar i någon av våra tävlingar
IP-adress
Cookie-data
Namn
E-postadress
Namn
E-postadress
Adress
Telefonnummer
Kundnummer
 
IP-adress och information om hur du använder stennilssonsel.se
Namn
E-postadress
Adress
Telefonnummer
Namn
E-postadress
Adress
Telefonnummer
Kundnummer
 
IP-adress och information om hur du använder Elon.se
Personnummer
ÄndamålRättslig grundPersonuppgiftLagringstid
För att hantera ordrar, garantier och andra åtaganden gentemot dig som kundFullföljande av avtal om köp (försäljningsvillkor)Namn, adress, telefonnummer, personnummer samt e-post, Geografisk information, IP-adress, enhetsinformation, logginformationUnder garantitiden och därpå följande 12 månader
För att efterleva lagar och regler, t ex bokföringslagenRättslig förpliktelseNamn, adress, telefonnummer, personnummer samt e-post, Geografisk information, IP-adress, enhetsinformation, logginformationSå länge vi är skyldiga att lagra uppgifterna enligt tillämplig lag
För att marknadsföra Sten Nilssons El eller våra samarbetspartners varor och tjänster genom post, e-post, telefon och SMS/MMSIntresseavvägningNamn, adress, telefonnummer, personnummer samt e-post, Geografisk information, IP-adress, enhetsinformation, logginformation12 månader efter att du senaste köp
För att administrera tävlingar och andra eventIntresseavvägningNamn, e-postadress, adress. telefonnummerTills dess tävlingen/eventet är avslutad och samtlig administration är avslutad.
För att administrera tidsbokningar och liknande servicefunktionerIntresseavvägningNamn, e-postadress, adress. telefonnummerTills dess ärendet är avslutat.

7. Skydd av dina uppgifter
Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi har därför vidtagit de säkerhetsåtgärder som behövs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, förändring och radering. Till exempel sparas alla uppgifter om dig i databaser som är skyddade genom behörighetsstyrningar och brandvägg.

8. Ändringar
Vi kan komma att behöva uppdatera den här informationstexten, t.ex. om vi skulle behandla dina uppgifter för nya ändamål, samla in ytterligare uppgifter eller dela dina uppgifter med andra mottagare än de som anges här. Den senaste versionen av informationen finns alltid publicerad här på Elon.se.

Köpvillkor

Du måste vara minst 18 år för att få genomföra ett köp på stennilssonsel.se.
En order som lagts på webbplatsen är bindande. Du får en bekräftelse av din beställning i form av en orderbekräftelse. Om bekräftelsen skulle avvika från din beställning ber vi dig att så snart som möjligt ta kontakt med oss.
Var uppmärksam på att vid eventuella prisfel eller andra fel som ges av Sten Nilssons El på hemsidan till kunden och som är av sådan art att kunden insett, eller borde inse, att det förelåg ett fel, är Sten Nilssons El inte bunden av avtalet.

Leverans, installation & bortforsling

När du beställer hemleverans, installation och bortforsling av din produkt från Sten Nilssons El kan du känna dig trygg med att en utbildad fackman utför arbetet. Vi levererar produkten hem till dig på uppgjord tid samt installerar den och forslar bort din gamla vitvara. Installation sker på befintligt uttag.

Priser
Här hittar du priserna (inklusive moms) för våra vanligaste frakt- och installationstjänster. Priserna gäller inom Karlshamns kommun. För leverans och frakt utom Karlshamns kommun, maila oss!

Avhämtning i vår butik 0 kr
Leverans till tomtgräns (för vitvaror)350 kronor/st
Leverans till tomtgräns (för övriga varor)100 kr
Hemleverans, installation och bortforsling (för vitvaror) 

Tillägg – Installation av extra produkt

1000 kronor/st 

300 kronor/st

Installation av köksfläkt575 kr/tim
Elarbete575 kr/tim
Installation av luftvärmepump6000 kr

Hemleverans, installation & bortforsling

  • Kontroll av att produkten går att bära in/kommer igenom eventuella dörröppningar och passager
  • Eventuell gammal produkt kopplas bort
  • Inbärning av ny vitvara till anvisad plats i direkt anslutning till el, vatten och avlopp (om produkten kräver det)
  • Produkten avemballeras
  • Montering enligt bruksanvisning
  • Funktionstest
  • Bortforsling av emballage
  • Bortforsling av den gamla produkten för återvinning

Kyl & frys

  • Anslutning till befintligt eluttag med stickpropp max 1,2 meter från uttaget
  • Tänk på att det ska finnas ett fungerande droppskydd (köps separat)
  • För installation av Side by Side-skåp kontakta din lokala Elon-butik för prisförslag.

Tvättmaskin & Torktumlare

  • Anslutning till framdraget vatten
  • Det ska finnas en fungerande ballofixkran/avstängningskran vid vattenslutningen
  • Anslutning till befintligt avlopp
  • De slangar och anslutningar som levereras kräver att maskinen står max 1,2 meter från befintliga uttag för el, vatten och avlopp
  • Montering av tvättmaskin & torktumlare i stapel kräver att rätt monteringssats finns

Diskmaskin

  • Anslutning till framdraget kallvatten
  • Blandaren ska vara anpassad för diskmaskin med inbyggd avstängningsventil
  • Det ska finnas en fungerande ballofixkran/avstängningskran vid vattenslutningen
  • Anslutning till befintligt avlopp
  • De slangar och anslutningar som levereras kräver att maskinen står max 1,2 meter från befintliga uttag för el, vatten och avlopp
  • Tänk på att det måste finnas ett fungerande droppskydd (köps separat)
  • Vid nyinstallation ska sockel samt eventuellt köksskåp vara borttagna

Spis

  • Anslutning till befintligt eluttag med stickpropp max 0,5 meter från uttaget
  • Kontrollera så att det är rätt spänning framdraget till spisen, 230 eller 400 volt

Reklamation

Om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen kan du ha rätt att reklamera ditt köp. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i allvarliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd.
Om du anser att en vara är felaktig ska du skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet. I meddelandet måste vi även få information om referensnummer och orderdatum.
Skicka gärna meddelandet via e-post info@stennilssonsel.se. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du måste senast reklamera felet inom tre år från det att du har tagit emot varan.
Om du upptäcker en transportskada på din vara, se till att detta noteras på den del av fraktsedeln som chauffören behåller. Anmäl sedan skadan till Schenker inom 7 dagar från det att du mottagit din vara. Vid dold skada som upptäcks först då varan avemballerats, kontakta oss via mail eller telefon.
När du reklamerar en produkt utgår vi ifrån din felbeskrivning, varför det är viktigt att den är så utförlig som möjligt. Om produkten visar sig vara felfri eller att skadan uppstått p g a yttre åverkan, debiteras dig en felsökningsavgift samt frakt.
Vid giltig reklamation står vi för alla dina kostnader, t ex returfrakt, i anledning av reklamationen. Bifoga en kopia på kvittot för returfrakten i ditt e-postmeddelande eller brev för en så snabb hantering som möjligt.

Tvister

Vi strävar efter att samtliga kunder ska vara nöjda. Vi försöker alltid att i första hand komma överens med dig om en lösning för det fall någonting blivit fel. Kontakta därför gärna oss om du inte är nöjd.
Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi medverkar vid eventuella förfaranden i Allmänna Reklamationsnämnden och följer deras rekommendationer.
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se
Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vidare ha möjlighet att använda dig av Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning, som du hittar på http://ec.europa.eu/odr. Vänligen notera att plattformen är till för att ge konsumenter och företag en ingång för prövning av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Du som kund har där möjlighet att lämna in klagomål på alla officiella EU språk.
Tvister kan även prövas av svensk allmän domstol.

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan.
Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta. Meddelandet måste klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet.
Om du vill kan du använda Konsumentverkets returmall som du når genom att klicka här.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Vi ber dig notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Undantag

Ångerrätten gäller inte för varor med bruten plombering som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, t.ex. vissa personvårdsprodukter.
Ångerrätten gäller inte heller för tjänster, t ex installationstjänster, som har fullgjorts under ångerfristen om du bett om att tjänsten ska utföras innan ångerfristen löpt ut.

Returvillkor

Om du ångrar ditt köp måste du sända tillbaka varan till vår butik. Du måste sända tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar varan innan ångerfristen gått ut.
Varan bör skickas tillbaka med originalemballage och eventuella transportsäkringar. Varan som returneras ska vara komplett, vilket innebär att alla delar, tillbehör, bruksanvisningar m.m. ska återsändas till oss. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen. Du står själv för kostnaden av returfrakten.
Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik.
Vissa av våra varor är för skrymmande för att återsända med postpaket, exempelvis kylskåp. Kontakta den butik du handlat i för returleverans. Retur av ett kylskåp innebär en kostnad på ca 400 kr.
Vänligen notera att det är du som kund som står risken för att varan skadas eller försvinner under returfrakten så vi ber dig överväga om varan bör försäkras samt se till att den är väl emballerad.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka allt det du betalat till oss. Det innebär att vi förutom varuvärdet återbetalar exempelvis leveranskostnader.
Om du ångrar köp av en del av de varor du beställt kommer vi att betala tillbaka värdet av varan och eventuella kostnader som är hänförliga till den/de specifika varorna. Vi kommer dock inte att återbetala kostnader för köpet i allmänhet, t ex kostnaden för frakt.
Om du ångrar köpet av en vara som är en del av ett paketerbjudande återbetalas det belopp som återstår när köpeskillingen minskas med övriga varors ordinarie pris.
Om du bett att en tjänst, exempelvis installation, ska börja utföras innan ångerfristen löpt ut förbehåller vi oss rätten att ta betalt för eventuellt arbete som hunnit utföras före det att du meddelar oss att du ångrar köpet.
Om du har valt ett dyrare fraktalternativ än vår standardfrakt, förbehåller vi oss rätten att vid återbetalning göra avdrag för de förhöjda leveranskostnaderna.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
Beroende på vilken betalningsmetod du använt kommer vi att kreditera din faktura eller återbetala pengarna (inom 1-5 arbetsdagar) till det kort/bankkonto från vilket betalningen drogs vid köpet. Återbetalningen kommer inte att kosta dig något.

Öppet köp

Sten Nilssons El lämnar öppet köp i 10 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du får lov att packa upp och titta på/undersöka din vara och ha din returrätt kvar. Tänk på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik. Skulle du därefter ångra ditt köp är du varmt välkommen att lämna din produkt i retur i vår butik och få dina pengar tillbaka. Kom ihåg att ta med dig kvittot!